لیفتراک چیست

خرید لیفتراک - انواع لیفتراک - لیفتراک چیست

با رشد صنعت و تکنولوژی های به کار رفته در این حوزه، ابزار و ماشین آلاتی جهت راحتی جا به جایی بار ایجاد شده اند که این ماشین آلات بسته به مکان و تناژ مورد استفاده متفاوت هستند؛ برای مثال لیفتراک یکی از مهمترین ماشین آلات و تجهیزات انبارداری به شمار می رود.
لیفتراک در سه کلاس لیفتراک دیزلی، لیفتراک برقی و لیفتراک دوگانه سوز مورد استفاده قرار می گیرند. 


خرید لیفتراک


لیفتراک چیست؟

لیفتراک یکی از ماشین آلات انبارداری است که با توجه به کار مورد نظر در تناژ مختلف تولید شده است و توانایی جا به جایی بار در ارتفاع های مختلف را دارا می باشد.
برای اینکه بتوان در کانتینر ها هم بار را جابه جا کرد می توان از آپشن دکل لیفتراک کانتینر رو استفاده کرد.
حال برای اینکه بتوانیم تفاوت میان این سه مدل لیفتراک را بهتر درک کنیم، اجازه بدهید به طور خلاصه این موارد را بررسی کنیم.

لیفتراک برقی چیست

موتور محرکه قلب لیفتراک به شمار می آید و قلپ تپنده لیفتراک برقی، برد الکتریکی می باشد که در آن استفاده شده است.
لیفتراک های برقی سر و صدای بسیار کمی تولید می کنند و به دلیل عدم تولید آلاینده های محیطی، گزینه ای بسیار مناسب برای صنایعی مانند سردخانه ها، مواد غذایی ها و تمامی صنایعی که نیازمند لیفتراک بدون آلایندگی هستند می باشد.
لیفتراک های برقی به دلیل استفاده از باطری و برد الکتریکی قدرت لیفت کمتری نسبت به لیفتراک های دوگانه سوز و لیفتراک دیزلی در تناژ مشابه خود دارند و به همی دلیل است که در صورت ضروری نبودن استفاده از لیفتراک برقی، پیشنهاد می کنیم از لیفتراک دوگانه سوز و دیزل استفاده کنید. 


لیفتراک دیزلی چیست

لیفتراک دیزل یکی از قوی ترین و محبوب ترین ماشین الات انبارداری در سراسر جهان است و این محبوبیت به دلیل قدرت بالای این لیفتراک در تناژ های مختلف و همچنین امکان لیفت بار (بلند کردن بار) در ارتفاع های مختلف با بار سنگین است. این لیفتراک دارای توانایی حمل بار در مسیر های نا هموار را نیز دارد.
اگر قصد خرید لیفتراک دیزلی را در سر دارید باید به مواردی مانند موتور لیفتراک، گیربکس لیفتراک و هیدرولیک لیفتراک دقت ویژه ای نمایید چرا که برخی از قطعات لیفتراک ها با هم یکی بوده و شما بجای خرید یک لیفتراک با برند مشهور و گران قیمت می توانید همان قطعات را با برندی دیگر و قیمتی ارزان تر تهیه کنید که برای این موضوع می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما نیز استفاده کنید.

لیفتراک دوگانه سوز

لیفتراک های گاز سوز نوعی دیگر از دسته های لیفتراک ها به شمار می رود و تولید آن بسته به شرکت تولید کننده آن متفاوت است که در سه مدل لیفتراک گاز سوز، لیفتراک بنزینی و لیفتراک دوگانه سوز (گاز و بنزین) تولید می شود و به نظر اکثر کارشناسان و صاحب نظران در حوزه لیفتراک و ماشین آلات انبارداری، استفاده از لیفتراک دوگانه سوز بسیار بهینه تر است چرا که در محیط های بسته ای که نیازمند تولید کمتر آلایندگی ها هستیم می توانیم با گاز کار خود را انجام داد و در محیط های آزاد نیز می توانید با نیروی بنزین به کار خود ادامه دهند تا اصطلاحا لیفتراک خشک کار نکند.

چگونه یک لیفتراک خوب بخریم

همانطور که در بالا نیز اساره شد، خرید لیفتراک کاری تخصصی بوده و در هنگام خرید لیفتراک باید یک متخصص را در کنار خود داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید ولی از آنجایی که در اکثر مواقع همه افراد از چنین امکانی برخوردار نیستند می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان خبره کارا ماشین آرنا در این امر یاری بگیرید.

نکات مهم درمورد خرید لیفتراک

برای خرید لیفتراک باید به موارد زیادی توجه کنید که از مهمترین این موارد نوع لیفتراک و امکانات یا همان آپشن هایی که نیازدارید بر روی این لیفتراک وجود داشته باشد، است و اگر تا به حال خرید لیفتراک را انجام نداده اید نکات زیر را با دقت بخوانید.


چه تناژی خریداری کنیم

در هنگاه خرید لیفتراک، همیشه لیفتراکی را انتخاب کنید که بیشترین بار مورد نیاز شما را حمل می کند، حتی اگر به ندرت نیاز به حمل این بار داشته باشید.


تا چه ارتفاعی بارگیری می کنید

لیفتراک ها در بلند کردن بار ارتفاع متفاوتی دارند؛ حداکثر ارتفاعی که بار را در آن حمل می کنید در نظر بگیرد و متناسب با آن خرید لیفتراک خود را انجام دهید تا در آینده در صورت اضافه شدن ارتفاع بارگیری به مشکل برخورد نکنید.


مکان استفاده از لیفتراک

در هنگام خرید لیفتراک باید توجه ویژه ای به مکان استفاده از آن لیفتراک را داشته باشید؛ برای مثال لیفتراک دیزلی برای محیط های خارجی و سایر لیفتراک ها برای محیط های داخلی مانند انبار ها، سوله ها، سردخانه ها و ... طراحی شده اند.


تامین قطعات لیفتراک

یکی از موارد بسیار مهم در تمامی ماشین آلات مخصوصا ماشین آلات انبارداری، خدمات پس از فروش وتامین قطعات آن است و در هنگام خرید لیفتراک باید دقت نمایید که قطعات بکار رفته در لیفتراک شما به صورت انحصاری در اختیار شرکت توزیع کننده نباشد و در صورت بروز مشکل با شرکت مربوطه، بتوان آن را از هر جای دیگری تهیه کرد با قیمتی رقابتی و بدون محدودیت تهیه کرد.


خرید لیفتراک از مراکز خرید و فروش

یکی از اشتباهاتی که ممکن است انجام دهید این است که از مکان هایی که صرفا کار خرید و فروش آن ماشین آلات را انجام می دهند خریداری کنید، چراکه در تامین قطعات و بحث گارانتی و وارانتی با مشکل مواجه خواهید شد.


مشاوره رایگان خرید لیفتراک

بسیاری از عزیزان به دلیل نداشتن مشاوری قابل اعتماد و همچنین تعمیر کاری آگاه به تمامی برند های موجود در امر خرید لیفتراک، اقدام به گرفتن قیمت از بازار ها می کنند ولی باز هم نمی توانند با خیال راحت لیفتراک مورد نظر خود را تهیه کنند!
شرکت کارا ماشین آرنا با ارایه خدمات مشاوره رایگان توسط برترین متخصصان خود در این حوزه امکانی را فراهم کرده است تا با مشاوره رایگان بتوانید بهترین خرید لیفتراک خود را در تمامی نقاط ایران داشته باشید.


مطالب مرتبط:

Comments

Post a Comment

Popular Posts